sunnah makan keluarga

TIPS AMALAN WAKTU MAKAN MEMBINA KELUARGA SIHAT DAN BAHAGIA

Ketika muda-muda dulu, saya sering tak ambil berat amalan waktu pemakanan harian ini. Selalunya sebab Sibuk bekerja sampai waktu makan tak menentu. Makan pun...
mitos bahaya kolesterol

Lepas Ini Jangan Takut Lagi Bagi Anak Makan Telur dan Kolesterol

"Telur ni bahaya..ambil maksimum 3 bijik je seminggu." " Santan? Lemak tepu tinggi tu..nanti lemak tu tepu dan sumbat jantung." "Daging? Lemak haiwan ni pakcik kena...

Benarkah Minyak Kelapa beracun?

Kecoh apabila seorang Profesor daripada Harvard mengatakan bahawa minyak kelapa asli adalah racun. Katanya sebab lemak tepu ni penyumbat salur darah jantung dan otak menyebabkan...
dialisis

Bila manusia terpaksa buat “kerja Tuhan.”

"Buah pinggang dah rosak, kena jalani dialisis." -"Apa yang saya kena ready?" "Pantang makanan. Jangan minum air lebih 500ml setiap hari." -"Hauslah saya nanti." "Mineral potassium juga kena...

Racun dalam mainan anak-anak di rumah

Rata-rata ibu bapa akan belikan anak-anak mereka mainan dan perhiasan tanda kasih sayang. Anak-anak ini suka sangat kalau mainan mereka ni warna-warni...ada bling-bling..bahagia rasanya bila...
minuman tenaga kanak-kanak

Minuman tenaga? Kesilapan kita yang memudaratkan kesihatan anak

Satu masa dahulu, minuman ini menjadi kegilaan anak-anak, digelar sebagai minuman pemberi tenaga segera Betul tak salah apa yang didakwa oleh label mengikut "standard" definisi...

Anak Selalu Gosok Mata..Hati-hati..

Anak asyik bertahi mata je selalu.. Mata selalu gatal.. Gosok tak berhenti..kadang-kadang sampai sakit. Tak risau ke tercalar..atau penglihatan rosak kekal? Untuk sesetengah kes yang teruk, memang berisiko...

Anda Penggemar Susu Kotak..Baca Dulu Fakta Ini Sebelum Minum.

PERHATIAN PEMINUM SUSU TERUTAMANYA IBU MENGANDUNG DAN ANAK KECIL. Anda pasti tak, susu yang diminum tu bagus untuk kesihatan? Tak memudaratkan? Benar? Yakin ke zat di dalamnya...
minyak ikan terbaik

Nak Beri Anak Makan Minyak Ikan? Baca Penjelasan Doktor Ini Dulu

Sebelum membeli, anda perlu tau kenapa minyak ikan ni istimewa. Minyak ikan mengandungi lemak tidak tepu (PUFAs) Omega 3 yang tinggi. Omega 3 ialah antiradang yang...

Artikel Terbaru

Miracles – Mukjizat nabi kita, sama dengan mukjizat nabi Musa

"Awak, kenapa zaman kita takde mukjizat dahsyat-dahsyat macam Nabi Musa? laut terbelah ke. Tongkat jadi ular ke. Turun makanan dari langit ke." -"Kenapa nak mukjizat...

Syukur 3 dimensi