Dewan Peperiksaan Subjek CV19

"Bila exam kita?" Alya bertanya. "Subjek apa, yang?" Mashitah mahukan kepastian. "Subjek coronavirus-19" Alya menjelaskan. "Owh, Awal tahun 2020 nanti." Asiah menjawab. "Tak lama lagi tu. Tapi masih...

Bahagianya jiwa saat menerima rezeki itu Dia yang punya.

"Kenapa tak balik rumah?" As bertanyakan Lin. -"Sakit hati."Lin masih enggan kembali ke rumah. "Awak kan dah bersuami."As cuba menasihati. -"Memanglah. Tapi saya dinikahi bukan untuk dimarahi." Bicara...

"Kenapa awak tak cari boyfriend & coupling? Tengok, sampai sekarang tak kahwin-kahwin." Buat si single mukminah, pernah dapat tutur bicara sebegini? Saat iman melemah, terasa...
surah taha

Formula Pengasih Yang Ramai Terlepas Pandang

"Kenapa dah lama tak hadir kelas?" -"Sibuk dengan urusan rumah. Lagipun suami saya ni nak makan 3 menu berlainan setiap hari." "Breakfast, lunch dinner semua makan...
al fatihah

Hanya Dia

"Kenapa tak pakai baju kegemaran awak hari ini?" - "Mak ada di rumah minggu ni. Dan mak tak suka saya pakai warna tu." "Eh. Nak pilih...

Syukur 3 dimensi

  Dia menyendiri di dalam bilik. Merenung nasib diri. "Takde orang yang sayang aku. Baik aku mati je lah." Apabila rasa itu terlalu menyesak, bagaimana untuk merawat...

Pemuda Beridentiti Teguh..Seteguh Musa dan Yusuf

Ada 2 ayat yang berbunyi seakan sama didalam Al Quran walaupun terletak didalam Surah yang berlainan. Jika diperhalusi tafsirannya ia membawa maksud yang mendalam serta...
surah al fatihah

Syukur membangkitkan jiwa

Dia memejamkan mata rapat-rapat. Buku yang ditelaah langsung ditutup. "Kenapa masih tak faham-faham ni? Aku ni tak pandai ke?" Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan terus bangkit...
al fatihah

Tuhan, kuhidup dengan namaMu

  "Eh, dah dapat tak kiriman saya." - "Itulah, saya tunggu dari semalam. Takde pun posmen telefon." "Musykil, kenapa tak sampai-sampai." Si pengirim mula risau. Si penerima tanpa tunggu-tunggu,...
an nisa

Memaknai cinta tanpa syarat

Cinta itu menyakitkan? . . . "Baguslah awak. Pandai masak, mengemas rumah, cantik pula tu. Kita kahwin jom." Si gadis yang disapa teruna itu terlihat gembira meskipun tersipu-sipu. "Wah! Ada...

Artikel Terbaru

Racun dalam mainan anak-anak di rumah

Rata-rata ibu bapa akan belikan anak-anak mereka mainan dan perhiasan tanda kasih sayang. Anak-anak ini suka sangat kalau mainan mereka ni warna-warni...ada bling-bling..bahagia rasanya bila...
itinerary istanbul

Turki Aku Datang